سال ۲۰۲۸ انسان در ماه مستقر می‌شود

0 904

بر اساس اعلام رسمی ناسا در سال ۲۰۲۸ شاهد استقرار انسان در ماه خواهیم بود. ناسا قصد دارد در طول ۱۰ سال آینده زیرساخت‌های لازم زندگی بشر بر روی کره ماه را فراهم کند.
سازمان فضایی ناسا در طول سال‌های گذشته برای سفرهای فضایی سرنشین‌دار با مشکلات مالی و محدودیت‌های فنی روبه‌رو بوده است، اما در حال حاضر قصد دارد میزان بودجه خود را برای ماموریت‌های فرستادن انسان به ماه افزایش دهد که در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرا شدن این ماموریت‌ها خواهیم بود. در همین رابطه جیم بریدنستین، مدیر ناسا در مصاحبه‌ای عنوان کرد برای ماموریت استقرار و زندگی بشر بر روی کره ماه حدود ۲۱ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته‌ایم و این ماموریت‌ها کمتر از ۱۰سال آینده عملی می‌شوند.
ناسا قصد دارد با استقرار انسان بر روی کره ماه تجربه‌هایی را از اجرای برنامه‌های ابتکاری خود به دست بیاورد تا زمینه‌های فرستادن انسان به مریخ فراهم شود. در همین رابطه بریدنستین عنوان کرد ناسا سعی می‌کند تا ۱۰سال آینده فناوری‌های نوین استقرار انسان بر روی کره ماه را تامین کند. از این رو در آینده‌ای نزدیک انسان بر روی کره ماه مستقر می‌شود و فعالیت‌های فضایی ناسا برای سفر به مریخ نیز عملی خواهد شد.

منبع گجت نیوز
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12669
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
5 سال قبل

فعالیت‌های قضایی ناسا برای سفر به مریخ نیز عملی خواهد شد. حالا چرا فعالیت های قضایی ؟ اونم در مریخ