تصاویر فضایی برتر در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری اسپیس (Space) منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر کرد.

طوفان گرمسیری از فضا

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی هنگامی که از ایالت لوئیزیانا (Louisiana) آمریکا و رودخانه می‌سی‌سی‌پی (Mississippi River) عبور می‌کردند. تصویر یک طوفان گرمسیری را از منظر فضا به ثبت رساندند.

فرود هایابوسا -۲ بر سیارک ریوگو ۱۶۲۱۷۳

چند روز پیش فضاپیمای ژاپنی هایابوسا ۲ (Hayabusa 2) مجدداً و برای بار دوم موفق به فرود روی سطح سیارک ریوگو ۱۶۲۱۷۳ (162173 Ryugu) و جمع‌آوری اطلاعات شد. یکی از دوربین‌های این فضاپیما هم از لحظه فرود عکس گرفت.

رصد خورشید گرفتگی توسط پروبا-۲

فضاپیمای پروبا ۲ ( PROBA-2) آژانس فضایی اروپا (ESA) موفق به رصد خورشیدگرفتگی از آمریکای جنوبی شد. چندی پیش مردم آرژانتین و شیلی شاهد پدیده خورشیدگرفتگی کامل بودند.

رعد و برق و ستاره‌های دنباله‌دار

نور شهرها، ستارگان و طوفان‌های رعد و برق این تصویر زیبا را خلق کرده‌اند. این تصویر از فضا دیده شده است. کریستینا کخ (Christina Koch) از فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی این تصویر را از فراز ۲۲۰ مایلی زمین ثبت کرد.

پیش به سوی مریخ

دوربین کلوپی (CLUPI) متعلق به کاوشگر اگزومارس (ExoMars) در حال مطالعه یک سنگ مریخی در زمین است تا برای سفر به مریخ در سال ۲۰۲۰ آماده شود. این سنگ مریخی که اگزیبیت ۰۱۰۲.۲۲۶ (Exhibit 0102.226) نام گرفته، در سال ۲۰۰۱ میلادی در کشور عمان کشف شد و در واقع تکه‌ای از مریخ است. این سنگ زمانی از مریخ جدا شد که یک سیارک یا دنباله‌دار به سطح سیاره سرخ برخورد کرد و تکه‌های آن به سمت زمین پرتاب شد.