هلدینگ جدیدی که از استارت‌آپ‌های فضایی حمایت طولانی‌مدت می‌کند

0 592

یک هلدینگ با هدف پشتیبانی از صنعت فضایی، با ارائه خدمات مالی و زیرساختی از استارت‌آپ‌های فضایی حمایت بلندمدت می‌کند. هلدینگ آمریکایی وویجر (Voyager Space Holdings) با مدیریت یکی از سرمایه‌گذاران صنعت فضایی به نام دیلان تیلور (Dylan Taylor) و هیئت مدیره‌ای متشکل از یک مقام ارشد سابق ناسا و یک ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا اداره می‌شود. این هلدینگ باور دارد که استارت‌آپ‌های فضایی با کوتاه‌مدت بودن چشم‌انداز سرمایه‌گذاران دست و پنجه نرم می‌کنند.

تیلور می‌گوید: «وویجر به این منظور تاسیس شده است که یک چالش بحرانی پیش روی شرکت‌های فضایی جدید در بازار فعلی را حل کند. چالش مذکور این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری سنتی، تجهیزات لازم را برای برطرف ساختن نیازهای نسل جدید شرکت‌های فضایی ندارند. مدل سرمایه‌گذاری دائمی وویجر منابعی را که این شرکت‌ها برای موفقیت نیاز دارند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.»

بنا بر گفته تیلور و متیو کوتا (Matthew Kuta) مدیر اجرایی وویجر، نحوه سرمایه‌گذاری این شرکت بر خلاف شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به صورت بلندمدت می‌باشد. ضمن اینکه غیر از منابع مالی، زیرساخت‌هایی از سوی شرکت‌های تابع این هلدینگ در اختیار استار‌ت‌آپ‌ها قرار می‌گیرد. کوتا می‌گوید وویجر شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از مرحله کشت ایده گذر کرده باشند و درآمد چند میلیون تا چندده میلیون دلاری داشته باشند. به گفته وی این هلدینگ به دنبال شرکت‌های نوپا نیست. تعمیرکارهای رباتیک ماهواره‌ای، تولید قطعات در مدار و فعالیت‌های تحلیلی از بخش‌های مورد علاقه وویجر برای سرمایه‌گذاری هستند.

وویجر که هنوز برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها را علام نکرده است، قصد سرمایه‌گذاری در یک تعداد خاص از استارت‌آپ‌ها را ندارد. کوتا می‌گوید سرمایه‌گذاری در ۱۰ شرکت کوچک یا ۵ شرکت بزرگ برای این هلدینگ فرقی نمی‌کند. در واقع تلاش وویجر برای حمایت از شرکت‌هایی است که برای اکتساب توسط غول‌های صنعت فضایی بیش از حد کوچک هستند و در عین حال میزان بودجه و مدت زمان حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای آن‌ها کافی نیست.

هلیدنگ وویجر، نخستین هلدینگ ادغام عمودی (vertically incorporated) در صنعت جدید فضایی است. ادغام عمودی ترکیب دو فعالیت تجاری است که در دو سطح متفاوت از تولید قرار دارند؛ برای مثال یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی و یک فروشگاه زنجیره‌ای. در واقع وویجر در مدیریت زیرمجموعه‌ها به مهندسین کمک می‌کند و آن‌ها تمرکز خود را بیشتر بر روی پیشرفت خدمات و محصولات نوآورانه می‌گذارند.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14170
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها