الکترون مأموریتی دیگر را با موفقیت به پایان رساند

0 468

نسخه ارتقا یافته ماهواره‌بر الکترون (Electron)‌ با موفقیت اولین مأموریت خود را به پایان رساند. طی این پرتاب ۷ ماهواره با مجموع وزن ۷۷ کیلوگرم در مدار لئو قرار گرفتند. شش ماهواره این پرتاب که متعلق به استارت‌آپ‌هایی از کشورهای مجارستان، آلمان، بریتانیا و اسپانیا هستند در مجموع اندکی کم‌تر از ۲ کیلوگرم از وزن محموله پرتابی الکترون را تشکیل دادند. همه این ماهواره‌ها همچنین حجمی کمتر از ۵ سانتی‌متر مکعب نیز داشتند.

ماهواره اصلی این پرتاب متعلق به شرکت ژاپنی Astro Live Experiences (به‌اختصار ALE) و با نام ALE-2 بود. ALE-2 دومین ماهواره شرکت سازنده‌اش است. شرکت ژاپنی دو ماهواره ۳ میلیون دلاری این سری را به منظور تولید بارش‌های شهابی مصنوعی ساخته و اپراتوری آن‌ها را برعهده دارد. ماهواره دوم به مدت ۲۷ ماه در مدار ۴۰۰ کیلومتری وطایف خود را انجام خواهد داد.

پرتاب الکترون روز جمعه ۶‌دسامبر (۱۵ آذر) ساعت ۲۰:۵۶ به وقت محلی (۱۱:۲۶ به وقت ایران) از پایگاه فضایی راکت‌لب در اندونزی صورت گرفت. مرحله اول ماهواره‌بر الکترون در این پرتاب پس از انجام وظایف خود به منظور انجام آزمایشات بازگشت‌پذیری به زمین بازگشته و در اقیانوس سقوط کرد.

منبع RocketLaunch.Live
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14447
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها