کشف ستاره‌هایی جدید با حجم زیادی از فسفر

0 226

محققان اسپانیایی موفق به کشف ستاره‌هایی جدید با حجم زیادی از فسفر شده‌اند که می‌تواند نشانه‌ای از وقوع حیات در سیاره‌های بیگانه نزدیک به این ستاره باشد. در نتیجه این پژوهش که توسط ستاره‌شناسان مؤسسه نجوم جزایر قناری (Instituto de Astrofísica de Canarias) و دانشگاه لا کرونیا (University of La Coruña) انجام گرفت، تعداد ۱۵ ستاره دارای منابع غنی فسفر شناسایی شد. آن‌ها می‌گویند این ستاره‌ها دارای مقادیری منیزیم، سیلیکون، اکسیژن، آلومینیوم و سریم هم هستند؛ از‌این‌رو می‌توانند موجب شکل‌گیری حیات در سیاره‌های مجاور خود باشند.

فسفر از جمله موادی است که وجود آن در کنار پنج ماده شیمیایی دیگر شامل کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن و سولفور برای شکل‌گیری زندگی در نقاط مختلف جهان ضروری است. این ماده برای شکل دادن به DNA و RNA انسان نیز اهمیت دارد و به هدایت انرژی در درون سلول‌های بدن موجودات کمک کرده و همچنین برخی فرایندهای حیاتی دیگر را تنظیم می‌کند.

نکته قابل توجه، کمبود نسبی فسفر در مقایسه با دیگر مواد ضروری در جهان هستی است و پیش‌تر تصور می‌شد این ماده بیشتر در نواخترها و ابرنواخترها وجود دارد. ازاین‌رو نحوه انتقال آن به کره زمین نیز به‌درستی برای محققان مشخص نشده بود. اکنون کشف این ماده در چند ستاره جدید ابهام‌ها در این زمینه را کاهش داده است.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15639
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها