شانزدهمین عملیات پرتاب محموله ماهواره‌های اینترنتی اسپیس‌ایکس انجام شد

0 263

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) شانزدهمین محموله ماهواره‌های اینترنتی خود شامل ۶۰ ماهواره استارلینک (Starlink) را به فضا پرتاب کرد. این مأموریت روز چهارشنبه ۲۵نوامبر (۵آذر) ساعت ۰۲:۱۳ به‌وقت گرینویچ انجام گرفت و طی آن ماهواره‌‌های مذکور توسط ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) در ایالت فلوریدا در مدار زمین قرار گرفتند. 

با انجام این مأموریت تعداد کل ماهواره‌های منظومه استارلینک با احتساب دو ماهواره آزمایشی که در ابتدای پروژه به فضا پرتاب شدند، به عدد ۹۵۵ رسید. هدف اسپیس‌ایکس از برپایی منظومه استارلینک، پوشش سراسری جهان توسط اینترنت ماهواره‌ای می‌باشد. قرار است این منظومه ماهواره‌ای خدمات خود را به‌وسیله ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه دهد.

ماهواره‌های این منظومه با ۲۵۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند KA و باند KU را در خود جای می‌دهند. همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال بین ماهواره‌ای هستند. اخیراً نسخه بتای خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در دسترس برخی از کاربران منتخب اسپیس‌ایکس قرار گرفته است.

 

espash ، rocketlaunch

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16073
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها