موتورهای موشکی آر‌ دی-۱۹۱ در منطقه پرم تولید خواهند شد

0 588

سیروس برزو: دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس (Roscosmos)، اعلام کرد منطقه پرم (Perm) را برای تولید موتورهای موشکی آر.دی-۱۹۱ (RD-191) انتخاب کرده است. آر.دی-۱۹۱ از نوع موتورهای موشکی سازگار با محیط زیست است که در موشک‌های نوع آنگارا (Angara) بکار گرفته می‌شود. 

اظهارات راگوزین در یک جلسه کاری با ماکسیم رشتنیکف (Maxim Reshetnikov) فرماندار منطقه پرم در نمایشگاه هوافضایی ماکس-۲۰۱۹ (MAKS-2019) در ژوکوفسکی بیان شد. به گفته رشتنیکف یکی از مباحث اصلی این نشست، ایجاد یک شهرک صنعتی با نام نووی زوزدنی (Novi Zvezdney) در پرم و نوسازی شرکت پروتن پی.ام (Proton-PM) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های روسکاسموس است که پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه موتورهای موشکی ار.دی-۱۹۱ با سوخت سازگار با محیط زیست در آنجا انجام گیرد. 

راگوزین در مصاحبه مطبوعاتی اظهار امیدواری کرد که این امر تأثیر مفیدی بر منطقه داشته باشد؛ او گفت: «بعد از بررسی‌های لازم تولید موتور ار.دی-۱۹۱ در این منطقه آغاز خواهد شد. این موتور کاملا سازگار با محیط زیست است. ما عاشق قلمرو پرم هستیم و نمی‌خواهم در چنین منطقه زیبایی اثر نامطلوب محیط زیستی بوجود آید.»

قرار است تولید موتورهای موشکی ار.دی-۱۹۱ برای موشک آنگارا از سال ۲۰۲۳ با شروع تولید انبوه موشک‌های این خانواده افزایش یابد.

در همین راستا، راگوزین ضمن ابراز علاقه خود به توسعه زیرساخت های اجتماعی لازم برای شهرک صنعتی نووی زوزدنی، گفت: «در اینجا من از فرماندار بخاطر تمام تلاش‌هایش در زمینه توسعه زیرساخت‌ها بسیار سپاسگزارم. کسانی که قبلاً به پرم می‌آمدند دیده‌اند که اینجا یک شهر در حال توسعه است. در حال حاضر مشاغل جدیدی بوجود آمده و متخصصان مختلفی مشغول به کار شده‌اند. مسلما جمعیت این شهر در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت زیرا با ایجاد کار، به جذب نیروی بیشتر نیاز خواهد بود و لازم است که برای آن‌ها نه تنها جاده، بلکه امکانات زیستی بیشتری از جمله یک مدرسه خوب وجود داشته باشد.»

رشتنیکف نیز در مصاحبه‌اش اعلام کرد که برنامه جامعی برای توسعه نووی زوزدنی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ زیرساخت‌های مختلف زیستی، آموزشی و ورزشی از جمله گسترش و نوسازی درمانگاه محلی و دانشکده‌های فنی و همچنین محل‌های مسکونی برای حدود یک هزار خانوار تکمیل شود.

آنگارا خانواده‌‌ای از پرتابگرهای سازگار با محیط زیست در رده‌های مختلف قدرت شامل موشک‌های سبک آنگارا-۱.۲ (Angara-1.2)، متوسط آنگارا-آ۳ (Angara-A3)، سنگین آنگارا-آ‌۵ (Angara-A5) و همچنین موشک به روز شده آنگارا-آ۵ام (Angara-A5M) هستند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13815
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها